Lista szkoleń

Kurs uczący podstaw programowania w Scratchu-wersja BASIC

Scratch to wizualny język programowania, a także środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch został zaprojektowany głównie dla dzieci i młodzieży, ale jest chętnie używany przez studentów i dorosłych. Umożliwia zaprogramowanie własnych, interaktywnych historyjek, gier i animacji oraz dzielenie się swoimi dziełami ze społecznością online.

Scratch będzie doskonałym narzędziem służącym do prowadzenia innowacyjnych zajęć, które z pewnością zaciekawią uczniów i wpłyną na ich efektywną naukę. Ten sposób nauki pozwoli utrzymać uwagę uczniów i będzie dla nich motywacją do dalszego zgłębiania tajników programowania.


W ramach kursu e-learningowego zapewniamy:

  • miłą i profesjonalną obsługę,
  • ciekawe materiały szkoleniowe,
  • zaświadczenie zrealizowanego kursu,
  • możliwość konwersacji z pozostałymi uczestnikami kursu na platformie e-learningowej oraz na grupie na facebooku
  • Kurs przewidziany jest na 40 h pracy własnej uczestnika. Kurs będzie dostępny na platformie e-learningowej od 31 maja 2017 roku.

    Jeśli jesteś osobą, która:

  • zna podstawy Scratcha,
  • potrafi formułować problemy w Scratchu,
  • lubi uczyć się samodzielnie, korzystając z przygotowanych materiałów,
  • jest w stanie samodzielnie rozwiązywać zadania i ocenić ich poprawność,
  • woli biernie uczestniczyć w kursie, nie wykonując żadnych zadań..
  • ..to wersja BASIC jest idealna dla Ciebie!


    Do kogo skierowany jest kurs?

    Każdy z nas pragnie nieustannie się rozwijać oszczędzając przy tym swój cenny czas, prawda?

    Biorąc pod uwagę specyfikę pracy naszych klientów, prezentujemy w ofercie kursy e-learningowe przeznaczone dla wszystkich chcących poszerzać swoje umiejętności. Kurs skierowany jest do osób, które interesuje temat programowania własnych gier, historyjek, animacji. Dzięki realizowanym modułom zrozumiesz działanie wszelkich narzędzi niezbędnych do korzystania ze Scratcha.


    Nie jesteś pewien, czy ta wersja jest dla Ciebie?

    SPRAWDŹ

    W module pierwszym:

    dowiesz się, czym jest Scratch i dlaczego warto go poznać. Nauka programowania będzie dla Ciebie ciekawą przygodą, której początkiem stanie się założenie konta na serwisie: scratch.mit.edu.pl . W ten sposób rozpoczniemy pracę z programem, ucząc się tworzyć i uruchamiać własne animacje. Realizując ten moduł odkryjesz, jak zapisywać i udostępniać programy (w chmurze) oraz założyć własne studio i dodawać do niego projekty. Będziesz mógł także komentować i lajkować cudze projekty.



    W module drugim:

    poznasz, jak jest zbudowane okno programu i co to jest skrypt. Napiszesz swoje pierwsze skrypty i dowiesz się, w jaki sposób poprawnie zapisać je na komputerze oraz w chmurze. Zmodyfikujesz scenę oraz duszka, którego będzie można ożywić. Nauczysz się, jak posługiwać się edytorem grafiki rastrowej i grafiki wektorowej oraz jakie są podstawowe grupy instrukcji. Będziesz miał też możliwość zobaczyć, jak poinformować użytkowników o sposobie obsługi programu.



    W module trzecim:

    dowiesz się, jak zmieniać jego położenie ustawiając kierunek i styl obrotów. Sprawisz, by duszek mówił, zmieniał swój wygląd czy wydawał dźwięki. Poznasz, w jaki sposób zmieniać i dodawać efekty dźwiękowe, komponować własną muzykę, a także nauczyć duszka tańczyć w rytm muzyki. Zostanie również zaprezentowane tworzenie prostych animacji, które urozmaicą Twoją pracę w programie.



    W module czwartym:

    zaczynamy od poznania pojęcia iteracji (oraz do czego może się przydać), definicji zmiennych i ich zastosowania. Będziemy modyfikować zmienne w pętli i poznajemy ich rodzaje, a także rysować różne kształty za pomocą duszków, począwszy od prostych wielokątów do skomplikowanych pajęczyn. Dzięki temu nauczysz się, jak narysować dowolny wielokąt foremny, serwetki i inne ozdobne figury. Poznasz rodzaje pętli i kiedy należy je stosować.



    W module piątym:

    poznasz instrukcję warunkową, czyli jak sterować działaniem programu w zależności od zaistniałych warunków oraz jak sprawdzać poprawność danych. W tym module budujemy złożone wyrażenia logiczne, generujemy liczby losowe, sprawdzamy kilka warunków jednocześnie. Dowiemy się, jak wykorzystać instrukcję warunkową do rozwiązywania prostych zagadnień z matematyki. Stworzymy również grę edukacyjną typu „dopasuj elementy”, co będzie przydatne w pracy z uczniami w szkole.



    W module szóstym:

    tworzymy prosty edytor graficzny oraz uczymy duszki komunikować się między sobą. Poznamy, w jaki sposób wykorzystać czujniki, by rysować myszą jak pisakiem oraz do czego służą listy. Zostaną przedstawione zasady liczenia kliknięć, przyznawania punktów w grze oraz sprawdzania i ograniczania czasu odpowiedzi. Zrozumiemy, dlaczego warto definiować własne bloki czy procedury wraz z parametrami oraz jak je wykorzystać.



    W każdym tygodniu realizują Państwo jeden moduł, który obejmuje konkretny temat. Kurs składa się z 6 modułów do wykonania. W przypadku niezrealizowania modułu istnieje możliwość prolongaty. Kurs przewidziany jest na około 40 h pracy samodzielnej


    Realizując kurs otrzymasz:

  • filmiki instruktażowe wzbogacone komentarzem lektora - prezentujące konkretne czynności
  • zadania do samodzielnego wykonania i samodzielnego sprawdzenia
  • zaświadczenie potwierdzające udział w kursie e-learningowym

  • Korzyści wynikające z udziału w kursie:

    1) dużym udogodnieniem jest elastyczność w trakcie realizacji kursu! Zadania w każdym module możesz wykonywać przez tydzień, dzięki czemu masz możliwość dostosowania czasu pracy do codziennych obowiązków. W sytuacjach losowych możliwe jest wydłużenie realizacji kursu do 6 miesięcy od rozpoczęcia,

    2) możliwe jest rozpoczęcie modułu w każdy poniedziałek, co wpłynie na Twoją systematyczność wykonywania zadań na platformie,

    3) realizując kurs, uczysz się na konkretnych przykładach, zwiększając tym samym praktyczne umiejętności. Zdobywasz cenne doświadczenie w systemie CMS WordPress, co ułatwi Ci pracę w przyszłości.

    MAGDALENA WACHULEC

    Nauczyciel informatyki i matematyki w Liceum Ogólnokształcącym im. Cypriana Norwida oraz w Prywatnym Gimnazjum w Krakowie, egzaminator maturalny z informatyki, egzaminator ECDL, autorka kursów i materiałów e-learningowych z zakresu programowania i obsługi komputera przygotowujących do egzaminów ECDL, trener i moderator na kursach dla nauczycieli (m.in. Aktywna Edukacja, Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, kursy ECDL).

    Zainteresowania: muzyka klasyczna, gry logiczne, turystyka, taniec towarzyski. W wolnych chwilach lubi czytać książki i eksperymentować w kuchni.


    Agnieszka Kret

    ,,Szkolenie „Podstawy programowania w Scratchu” pod względem zarówno organizacyjnym, jak i merytorycznym zostało zrealizowane na wysokim poziomie. Kontakt z opiekunem uważam za bardzo dobry, ponieważ wszystkie niejasności były szybko rozwiązywane. Podsumowując, bardzo podoba mi się forma szkoleń e-learninowych".




    Dorota Małek

    ,,Jestem zadowolona z przebiegu szkolenia „Podstawy programowania w Scratchu”. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz skorzystam z Państwa oferty szkoleń e-learningowych. Zarówno czas trwania kursu, jak i ilość zadań do wykonania były wystarczające. Czekam na kolejne kursy!"




    Agnieszka Zbrzeżna

    ,,Dziękuję Państwu za świetnie przygotowany i prowadzony kurs „Podstawy programowania w Scratchu” oraz za cenne wskazówki w czasie wykonywania zadań. Na pewno będę teraz mogła sprawniej wykorzystywać program Scratch na zajęciach. Szkolenie pod względem organizacyjnym, jak i merytorycznym OCDN oceniam na bardzo dobry".




    Magdalena Topór

    "Szkolenie pod względem zarówno organizacyjnym, jak i merytorycznym oceniam bardzo dobrze. Dziękuję opiekunowi kursu Pani Magdalenie Wachulec za cenne uwagi i wskazówki, które pomogły mi m.in. inaczej spojrzeć na wykonywane zadania."